welcome to my sweet pink blog... byk saat indah kita boleh kongsi ngn sesiapa saja..asalkan mereka tahu menghargai saat2 tu...

Selasa, 19 Januari 2010

Kenal2kan...my dania ezzati










posing lagi.....


suka sgt berangan nak jd princess


main...main...main....tu la keja dia....


sempat makan roti lagi...


ngn sepupunyer....balqis


lepas mandi sungai...


suka melawa....tu la dia...abis mekap dibuatnyer....lipstik lagi...ermmm



suka mandi buih.....


jalan2 waktu petang....


posing.....


umur 2thn

dania ezzati ni mmg penyeri hidup kami, yelah ngn telatah dia...nakal dia...byk mulut dia...gelak dia..ermmmm tanpa dia mmg sunyi rumah..aku selalu gak geram ngn perangai dia ni..tapi dia mmg seorg kakak yg boleh diharap..cuma dia terlalu kecik lagi kalau nak suruh dia mengasuh atau jaga adik dia, sekadar pemerhati tu bole lah..kalau adik dia panjat mana2, dia jeritlah...."mama..adik ni buas lah...panjat sofa"...aku apa lagi lari la kalau masa tu aku kat dapur ker...kat luar ker...takut2 gak adik dia jatuh ker..tergolek ker...tapi Alhamdulillah..adik dani ni mmg pandai..tak yah ajar, tapi kena selalu gak ingatkan dia...dia pandai sendiri nak turun...hulur kaki dulu.... thn dia kakak dania dah nak masuk 5 thn maknanyer anniversary kami pun nak masuk 6thn lah...huh...rasa masam sekejap je masa berlalu...betapa...masa itu mmg sgt berharga..thn ni gak kakak dania dah nak 2thn dah sekolah tadika dekat2 rumah ni...ermmm...syukurla...dia pon dah byk belaja...kdg2 dia yg ingatkan kita doa2 singkat...yelah...dia kan tadika islam...suka sgt tgok dia pakai tudung...ermmmm masa memula dia skolah dulu...mmg susah sgt nak pujuk dia, skg ni..dia sendiri da yg nak...tapi biasa lah bebudak mcm dia ni...kdg2 liat gak masa pepagi tu...ermmm...byk karenah...nak gosok gigi pon amik masa..hai..kalau kita tak ingatkan dia...ermmmm mmg alamatnyer...lambat la dia siap..mandi satu hal..ermmm aku mmg cukup byk blaja bersabar dari dia...silap2 dia terkena cubitan bisa aku ni..tapi aku tak mau lah biasalan dia asyik kena cubit jer..dahlah dia tu pandai mengadu kat abah dia..tapi aku byk belaja berlembut..dia kalau kita cakap lembut cepat jer dia ikut...ermmm nak manja lah tu..ngalahkan adik dia...mama sayang sgt kakak..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan