welcome to my sweet pink blog... byk saat indah kita boleh kongsi ngn sesiapa saja..asalkan mereka tahu menghargai saat2 tu...

Jumaat, 19 Mac 2010

HaTi SeOrG iBu...

Aku sngt sayang anak2 aku...seboleh2nyer aku nak protect derang..tapi takkan boleh nak protect sgt pun..nnti rasa terkongkong plak budak dua tu...Tapi tulah aku semacam rasa jauh dr anak sulung aku Dania..tiap2 hari aku rasa rindu dgn dia even dia didepan mata aku. aku ni selfish ke?? kLau aku tak bg dia ke rumah tok dia..aku nak mcm org lain sekeliling aku ni..anak2 derang sentiasa ada bersama..tapi aku kena kongsi dia dgn org lain...selama ni aku pendam perasaan...kadang2 airmata mengalir, tapi siapa lah yg faham..kini baru aku sedar kenapa mak aku jauh hati ngn kakak aku..rupanyer kejadian sama jer..kakak aku kan kecik2 dulu rapat ngn nenek ngn datuk aku...then ngn mak aku dia renggang la...yelah selalu sgt pi rumah nenek aku...sampai besar sekang ni dia tak berapa rapat ngn mak aku...dan mak aku diam2 makan hati selalu gak komplen masa aku ada..pasal kakak aku yg mcm dahulukan org lain..dan sekarang baru ku faham perasaan mak aku tu sebbnyer kecik lagi dania ni selalu stay kat rumah tok dia..ujung mgu jgn harap dia ada kat rumah...org tau da!!!!!adakah layanan kami mak pak dia kat rumah ni kurang berbanding tok ma ngn wan dia???? aku akui kadang2 aku ni sgt tegas..yelah kita nak didik anak kita about disiplin masa.. aku pun kadang2 perati juga bila aku pi rumah mama..derang mmg layan lebih budak tu..sampai budak tu naik mainja gile2... siap panggil BABY lagi..biarkan saja dia buat apa yg dia suka..cth..lepak depan tv dgn spender dia...tak pakai seluar...biar jer budak tu makan apa yg aku cukup larang kat rumah ni..mcm makan susu pekat campur susu cair...tak pernah aku dgr pun org makan...kecuali campur dlm minuman..aku cukup bengang dalam hati..tapi aku pendam jer...harap2 hubbyku faham keadaan aku ni...aku mmg selalu dgr org kata budak2 ni kalau rapat ngn tok dia...makanyer dia mmg tak rapat ngn mak dia...maybe ada betulnyer...tgoklah...dgn adik sendiri pon dia tak rapat...sebb selalu takde kat rumah..Dan sekang ni makin lagi la..hari2 balik school wan dia amik bw pi sana...bukan aku tak bersyukur..tapi makin kurangla masa dia dgn kami...aku nak amik dia pun aku terpaksa pikir perasaan mak ayah mertuaku yg baik tu..tapi aku plak yg makan hati...sampaikan aku selalu marah Dania kalau dia depan mata..aku jd tak paham kenapa aku jd mcm ni...???? aku pikir kalau aku nak amik dia balik dr school aku bole...cuma aku sgt kesian kat adik dia yg tak tahan panas ni...(aircond keta kurg memuaskan, sampai aku jd takut nak bw keta lagi kecuali terpaksa)...Hari ni selama seminggu cuti sekolah ni dia bukan ada dgn kami...dia stay kat rumah wan dia..semalam jer hari tu dia tido ngn kitorg..sedihnyer, selebihnyer...smua masa dia spend kat sana...asal dia balik sini pagi, petang tu dia dah teringat rumah sana...kadang2 dia nampak juga airmata aku mengalir...dia akan nangis sama..tapi aku takde la hasut dia supaya dia tak pegi sana...sebab aku dah pernah minta abah tak amik dia selalu tiap ujg mgu, tau apa abah kata kat hubby aku (anaknye) kalau aku ni ttp keras hati, jgn harap dia akan ambil berat lagi pasal aku ngn anak2 aku...(lebih kurang mcm ni la)...so, aku cepat2 lah minta maaf..sebab bukan tujuan aku sebenarnyer masa tu mak ayah aku dtg semenanjung ni..so aku nak la anak2 aku ada semasa derang kat sini..tapi jd lain plak..sebab tu sekang ni aku cuber membuang perasaan ni...tapi masih tak boleh lepaskan...aku cuber bersikap dewasa...mcm ni lah..aku juga yg pendam rasa....TERUK ke aku?????  kakak...kakak...mama sayang sgt kakak...i love u so much....
























masa umur sekitar 2thn

sewaktu umur sekitar 5-6 bln












byk juga aku upload gambar kakak ni....windu...sekang ni dia tak balik rumah lagi..tak tau la samada dah balik dr langkawi atau belum...no call....

2 ulasan:

  1. Alahaiii comelnya Dania.. hati ibu sentiasa terusik kan Tie..

    BalasPadam
  2. Tie.. harap keadaan akan ok bila dia dah makin besar.. utk bagi anak ingat kita hari²... ko peluk dia selalu.. bagitau dia ko sayang kat dia.. Insyaallah anak tak lupa kita..

    BalasPadam